همه چیز در تبلیغات آنلاین وابسته به نتایج و آمار است. به همین علت گزارشها جمع بندی نتایج گوگل ادز بسیار مهم است. گزارشها به مدیران کمپینها کمک میکنند که نگاهی به پیشینه کار خود بیندازند. برای مشتریان و یا مدیران نیز این گزارش تنها راه آگاهی از کارایی یک کمپین و یا بحث پیرامون نتایج آن است.
گزارشدهی کار سختی است. بیایید با هم موارد مهم برای یک گزارش جمع بندی نتایج گوگل ادز خوب را بررسی کنیم.
شاخصها اساس هر گزارش ادوردز هستند. صدها شاخص مختلف نظیر تعداد کلیک، تعداد نمایش، نرخ کلیک، نرخ تبدیل، هزینه به ازای کلیک و غیره در گوگل ادوردز وجود دارد و اکثر آنها توسط مدیر کمپین برای بهینهسازی آن استفاده میشود.
اما همه آنها برای گزارش جمع بندی نتایج گوگل ادز جذاب نیستند. با توجه به اهداف کسب و کار، بر مهمترینهای آنها متمرکز شوید. یک گزارش گوگل ادز خوب ارزشمندترین اطلاعات برای خواننده را در بر دارد.
تقریباً همه مشتریان میخواهند مقایسهای میان میزان هزینه پرداختی و میزان درآمد دریافتی داشته باشند. اگر میخواهید این داده را به آنها بدهید، گزارش شما باید حاوی شاخصهایی مثل هزینه به ازای درآمد، تعداد تبدیلها، میانگین میزان هزینه به ازای تبدیل، سود و زیان باشد.
اما همه این شاخصها وابسته به اهداف کارزار یا کمپین هستند. این چند مثال را در نظر بگیرید:
یک گزارش جمع بندی نتایج گوگل ادز خوب منطبق با نیازهای کاربران شما، بازار کسب و کار، اهداف شما از کارزار برای مدت زمانی است که اجازه تهیه دادههای کافی را به شما میدهد.
انتخاب دوره زمانی پیشفرض برای گزارش نیز اهمیت زیادی دارد. شما به زمان کافی برای نمایش اطلاعات مفید از شاخصهای مورد نظر نیاز دارید.
پس از انتخاب شاخصهای مناسب، ارزیابی کارایی شما اهمیت به سزایی دارد. بهترین راهکار، مقایسه شاخصها با دورههای زمانی مشابه قبلی است. گوگل ادز این قابلیت را در اختیار شما قرار میدهد. گزارش شما هم باید به همین گونه باشد.
مقایسه با دورههای زمانی قبلی
در اکثر موارد شما شاخصها را با دوره زمانی قبلی مقایسه میکنید. مثلاً اگر شما هر هفته گزارشدهی میکنید، میتوانید نتایج را با هفته قبل از آن مقایسه کنید. برای گزارشهای ماهیانه هم میتوانید همین کار را انجام دهید. استفاده از این روش به شما اجازه میدهد که به طور منظم کارایی اصلاحات انجام شده روی کمپین را رصد کنید.
این اطلاعات نمایش دهنده درصد رشد کمپین میان دو دوره زمانی است.
مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال قبلی
دورههای زمانی خاصی وجود دارند که روش پیشین برای آنها قابل استفاده نیست. برای کسب و کارهای فصلی و یا فروش سال نو بهتر است که نتایج با دوره زمانی مشابه در سال قبل مقایسه شود.
این دورههای زمانی به قدری مشخص و خاص هستند که مقایسه آنها با هفته یا ماه قبل اصلاً منطقی به نظر نمیرسد. هیچ دوره زمانی در سال مشابه روزهای سال نو نیست. اگر کارزاری برای فروش سال نو دارید، بایستی شاخصهای آن را هفته به هفته با مدت مشابه در سال قبلی مقایسه کنید.
ادامه مقله:
مهمترین نکات برای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل
نمایش تبلیغات در جیمیل و نکات مهمی درباره آن
آنالیز استوری های اینستاگرام: راهنمای کامل
کوتاهترین زمان برای جمع بندی نتایج گوگل ادز
با بدترین تنظیمات تبلیغات در گوگل آشنا شوید