تقریبا همه کسبوکارها چه بزرگ باشند چه کوچک، چه فروشنده محصولات باشند چه ارائهکننده خدمات و چه جزو مشاغل عمومی باشند یا شغلهای بسیار خاص، همه خواهان یک چیز هستند: دستیابی به بیشترین میزان فروش و سود ممکن البته با صرف کمترین هزینه. روشی بسیار کارآمد برای دستیابی به این هدف وجود دارد. روشی که با آن مشتریان بالقوه کسبوکار شما را بشناسند و به آن علاقهمند شوند و آن چیزی نیست جز تبلیغات اینترنتی.
بر خلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات اینترنتی برای هر شغلی به راحتی در دسترس است و صاحبان کسبوکارها را قادر میسازد تا به سرعت، به راحتی، با روشی کارآمد و با قیمتی مناسب به هدف مورد نظر خود برسند.
وجود یک وبلاگ، حضور در شبکههای اجتماعی و داشتن استراتژی بازاریابی آنلاین برای کسبوکارها ضروری است. در کنار اینها استفاده از تبلیغات اینترنتی و بهویژه تبلیغات در گوگل هم لازم است و در طول زمان به یک روال عادی ولی مهم در بازاریابی کسبوکارها تبدیل میشود.
اما چرا تبلیغات اینترنتی اینقدر مهم و تاثیرگذار است، چه نوع تبلیغات اینترنتی وجود دارد و چه نکاتی را در استفاده از تبلیغات اینترنتی باید در نظر گرفت تا بهترین نتیجه را کسب کرد؟ تلاش میکنیم در این مقاله به این سوالات پاسخ دهیم.
تصور کنید در یکی از بهترین خیابانهای دنیا صاحب فروشگاهی جذاب هستید و در آن به صورت شبانهروزی در تمام 365 روز سال از مشتریان خود استقبال میکنید. عملکرد فروشگاهی اینچنینی کموبیش مشابه چیزی است که در تبلیغات اینترنتی اتفاق میافتد: کسبوکار شما به طور خودکار برای هزاران نفری که در حال جستوجوی موضوعات مختلف هستند نمایش داده میشود در حالی که تا قبل از آن نمیدانستند برند شما اصلا وجود دارد.
استفاده از تبلیغات اینترنتی برای همه کسبوکارها چه بزرگ و چه کوچک بسیار اهمیت دارد زیرا تنها با صرف مقداری هزینه باعث میشود میزان بازدید شما بیشتر شود و این یعنی ترافیک ورودی به سایت شما افزایش پیدا میکند و فروش آنلاین برندتان بیشتر میشود. مردم روز به روز بیشتر به خرید اینترنتی میپردازند شاید به همین دلیل است که تبلیغات اینترنتی هر سال میلیونها دلار گردش مالی در جهان ایجاد میکند. در واقع در کنار بازاریابی محتوا و بازاریابی ویدئویی، تبلیغات آنلاین یکی از بزرگترین حوزههای روبهرشد در اینترنت محسوب میشود.
تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات تلویزیونی جذابیت بیشتری دارد و میتوان آن را بهتر برای مخاطبان مختلف آماده کرد. تبلیغات اینترنتی را میتوان با روشی ساده، موثر، انعطافپذیر، قابل اندازهگیری و کمهزینه انجام داد. مهمتر از آن شما میتوانید عملکرد آگهیهای تبلیغاتی خود را در زمان واقعی مشاهده کنید و نتایج آن را بررسی و تحلیل کنید.
اگر هنوز قانع نشدهاید خوب است ده دلیل مهمی که ضرورت تبلیغات اینترنتی برای رونق کسبوکار شما را نشان میدهد را یادآوری کنیم. این دلایل از این قرار است: بازدید بیشتر، صرفهجویی در زمان، برخورداری از تنوع، کسب نتایج سریع، کاهش هزینه، تقسیمبندی مخاطبان، ارتباط دوطرفه، اثربخشی، وفاداری و اندازهگیری نتایج.
میخواهیم بگوییم چرا باید برای تبلیغات سرمایهگذاری کنید؟ بهترین اشکال تبلیغات اینترنتی کدام است و کدام نوع از تبلیغات به شما برای دستیابی به اهدافتان بهتر کمک میکند؟ اهدافی نظیر افزایش ترافیک وبسایت، بازدید بیشتر، ورود به بازارهای جدید، بهبود نام برند، حفظ مشتریان، افزایش فروش و در نتیجه میزان سود، به دست آوردن نرخ بازگشت سرمایه (ROI) مثبت یا هر هدف دیگری که مدنظرتان است.
9 روش از بهترین روشهای تبلیغات در اینترنت را در این بخش مرور میکنیم: تبلیغات در موتورهای جستوجو، تبلیغات در شبکههای اجتماعی، بنرهای تبلیغاتی، پاپآپها، تبلیغات در وبلاگها، تبلیغات در تلفن همراه، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات ویدئویی و ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد.
یکی از متداولترین روشهای تبلیغات اینترنتی، بازاریابی موتورهای جستوجو (SEM) است که البته گوگل در صدر همه آنها قرار دارد. بنابراین شما باید از تبلیغات گوگل ادز بهره بگیرید.
مزیت اصلی تبلیغات گوگل ادز این است که با کمک تبلیغات کلیکی موقعیت سایت شما را در رتبهبندی بهبود میبخشد. وقتی محصول یا خدمات خود را از طریق سرویس تبلیغاتی گوگل معرفی میکنید، تبلیغات شما در نتایج جستوجوی مرتبط کاربر نمایش داده میشود و کاربران راحتتر برند شما را پیدا میکنند.
تبلیغات گوگل ادز بر اساس پرداخت بابت هر کلیک یا همان تبلیغات کلیکی (PPC) کار میکند. در این روش شما برای هر کلیک هزینهای را پرداخت میکنید. با اینکه روشهای دیگری نیز برای تبلیغات در موتورهای جستوجو وجود دارد اما تبلیغات کلیکی همچنان بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. میزان هزینه بستگی به شما دارد و اینکه میخواهید حداکثر برای چند کلیک بابت یک کلمه خاص پرداخت کنید.
تبلیغات در موتورهای جستوجو بیشتر به منظور دریافت ترافیک ورودی بیشتر و نرخ تبدیل انجام میشود و دسترسی به برند شما را برای کاربرانی که محصولات شما را جستوجو میکنند امکانپذیر میسازد. تبلیغات در موتورهای جستوجو یکی از سادهترین و کارآمدترین تکنیکهای تبلیغاتی به شمار میآید.
مهمترین نکات برای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل
نمایش تبلیغات در جیمیل و نکات مهمی درباره آن
آنالیز استوری های اینستاگرام: راهنمای کامل
کوتاهترین زمان برای جمع بندی نتایج گوگل ادز
با بدترین تنظیمات تبلیغات در گوگل آشنا شوید