هر کمپین گوگل ادز باید پس از راه‌اندازی بهینه‌ سازی شود. مهم نیست چقدر کار برای راه‌اندازی کمپین انجام می‌دهید بعد از اینکه تبلیغات شما در گوگل اجرا شد باید آن را بهینه‌ سازی کنید در غیر این صورت نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تولید نخواهید کرد. تقریبا هر کمپینی که به آن نظارت نداشته باشید و اصلاحات لازم را در آن انجام ندهید محتوم به شکست است. پس اگر تا به حال بهینه‌ سازی کمپین گوگل ادز را جدی نگرفته‌اید با ما در این مقاله همراه باشید.

بهینه سازی کمپین گوگل ادز

بگذارید به این سوال پاسخ بدهیم که احتمالا همین حالا برایتان پیش آمده است: چرا کمپین‌های گوگل ادز به بهینه‌ سازی نیاز دارند؟

دلیل اول این است که هزینه هر کلیک (CPC) برای تمام کلمات کلیدی شما عدد ثابتی نیست. مبلغی که برای هر کلیک می‌پردازید بستگی زیادی به آنچه دارد که امتیاز کیفیت تبلیغ گوگل ادز (Quality Score) نامیده می‌شود.

امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل ادز یکی از مفاهیم مهم در حوزه تبلیغات در گوگل به شمار می‌آید. این عدد معیاری برای رده‌بندی سایت‌هاست که از سال 2005 در موتور جست‌وجوی گوگل قرار گرفته است. امتیاز کیفیت، رتبه تبلیغات (Ad Rank) و امتیازدهی به متن تبلیغ را تعیین می‌کند. گوگل از طریق امتیاز کیفیت مشخص می‌کند تبلیغات کلیکی شما تا چه میزان نیازهای کاربران و مشتریان بالقوه را برآورده می‌کند.

بنابراین هر چه امتیاز کیفیت تبلیغ گوگل ادز شما بالاتر باشد برای هر کلیک تبلیغاتی هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. در واقع تبلیغات شما با داشتن نمره کیفیت بالاتر ضمن صرف هزینه کمتر نسبت به رقبایتان در جایگاه بهتری در رتبه‌بندی نتایج گوگل قرار خواهد گرفت.

امتیاز کیفیت عددی بین یک تا 10 است که بر اساس مولفه‌های متعددی مشخص می‌شود. نرخ کلیک (CTR)، مرتبط بودن کلمات کلیدی به گروه تبلیغاتی خود، مرتبط بودن متن تبلیغات، کیفیت صفحات فرود، سابقه عملکرد اکانت گوگل ادز و… از مهم‌ترین مولفه‌ها هستند.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کدام مولفه در اولویت قرار دارد. به طور قطعی نمی‌توان به این سوال پاسخ داد اما آنچه مسلم است نرخ کلیک مولفه تاثیرگذاری در تعیین امتیاز کیفیت محسوب می‌شود. با نمایش تبلیغات شما هرچه کاربران بیشتر روی آن کلیک کنند نشان می‌دهد که مورد توجه آنها قرار گرفته است و به آن علاقه‌مند بوده‌اند. به طور معمول کاربران روی تبلیغات جذاب کلیک می‌کنند. وجود کلیک‌های بیشتر نشان‌دهنده متن خوب تبلیغات شماست و مزیت‌های بی‌شماری برای شما به همراه خواهد داشت.

صفحه فرود نیز عامل مهمی در امتیاز کیفیت به شمار می‌آید. صفحه فرود باید مرتبط با تبلیغات باشد و وقتی کابر روی آن کلیک می‌کند به آن صفحه برود. کلمات کلیدی اصلی باید چند بار در این صفحه و ترجیحا در عناوین متن به کار رفته باشد تا امتیاز بیشتری کسب کند. نکته مهم دیگر مدت زمان لود شدن صفحه فرود است. هر چه این بازه زمانی طولانی باشد امتیاز کیفیت کاهش پیدا می‌کند. با کمک ابزارهای اندازه‌گیری زمان لود سایت اشکالات احتمالی سایت خود را بررسی و آنها را برطرف کنید.

وقتی کمپین شما راه‌اندازی می‌شود گوگل نمره کیفیت شما را حدس می‌زند اما با گذشت زمان که تبلیغات شما نمایش داده می‌شود و روی آن کلیک می‌شود گوگل نمره کیفیت شما را بر اساس آنچه واقعا در بازار اتفاق می‌افتد منعکس می‌کند.

بنابراین اولین دلیل برای بهینه‌ سازی کمپین گوگل ادز بهبود نمرات کیفیت است که به سهم خود باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود. هزینه‌های پایین‌تر افزایش بهبود بازگشت سرمایه ROI را در پی خواهد داشت.

 

بهینه سازی کمپین گوگل ادز

منظور از بهینه‌ سازی کمپین گوگل ادز چیست؟

تا اینجا می‌دانیم یکی از مولفه‌های اصلی برای بهینه‌ سازی یا بهبود کمپین گوگل ادز امتیاز کیفیت تبلیغات شما به منظور کاهش هزینه‌هاست. مولفه دیگر اطمینان یافتن از رسیدن تبلیغات به دست مشتریان ایدئال شماست. اگر شما کلمات کلیدی اشتباه را در شبکه جست‌وجو و یا برگه Placement اشتباه در Display Network استفاده کنید کمپین شما به هیچ وجه  ROI تولید نخواهد کرد.

مهم این است که کلمات کلیدی مرتبط با تبلیغ مورد نظر باشد. اگر از کلمات کلیدی کلی در متن تبلیغات استفاده کنید ممکن است تبلیغ شما به مشتریانی نمایش داده ‌شود که انتظار آن محصول یا خدمات را ندارند یا خواهان خدماتی باشند که شما آن را پیشنهاد نداده‌اید. اگر برای مثال شما تبلیغی برای «تعمیرات گوشی همراه» دارید استفاده از کلمه کلیدی «فروش گوشی همراه» برای تبلیغ شما مناسب نیست و به امتیاز کیفیت شما لطمه می‌زند.

 نتایج تبلیغات خود را بررسی کنید و تمرکز خود را روی کلمات کلیدی که عملکرد مطلوبی داشته‌اند بگذارید تا ترافیک ورودی بیشتری به وب‌سایت خود وارد کنید. برعکس اگر کلمه کلیدی خوب عمل نمی‌کند آن را محدود یا حتی حذف کنید. نکته مهم این است کلمات کلیدی که عملکرد خوبی ندارند بهینه‌ سازی کنید یا آنها را حذف کنید تا به کمپین شما آسیب نرسانند.

برای مثال کلمات کلیدی نظیر free, course, class  که با محصول یا خدمات شما مرتبط نیستند، باید حذف شوند. همچنین کلمات کلیدی تکراری را حذف کنید.

استفاده از کلمات کلیدی منفی (Negative Keyword) هم کمک می‌کند امتیاز کیفیت تبلیغات افزایش بیابد. قرار دادن کلمات کلیدی منفی در تبلیغات گوگل باعث می‌شود کاربرانی که آن را جست‌وجو کرده‌اند تبلیغ شما را نبینند در نتیجه هزینه‌ای برای شما ایجاد نمی‌شود. همچنین می‌توانید از کلمات کلیدی منفی برای حذف کلمات کلیدی که بازدهی خوبی برای تبلیغات شما ندارد استفاده کنید.


آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی | نوین مارکتینگ گوگل ,تبلیغات ,کیفیت ,کلیدی ,کلمات ,امتیاز ,کلمات کلیدی ,امتیاز کیفیت ,گوگل ادز ,بهینه‌ سازی ,تبلیغات شما ,امتیاز کیفیت تبلیغات ,امتیاز کیفیت تبلیغمنبع

مهمترین نکات برای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل

نمایش تبلیغات در جیمیل و نکات مهمی درباره آن

آنالیز استوری های اینستاگرام: راهنمای کامل

کوتاه‌ترین زمان برای جمع بندی نتایج گوگل ادز

با بدترین تنظیمات تبلیغات در گوگل آشنا شوید

نگاهی به بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین جهان

راهنمای دریافت مدرک گوگل ادز: راهنمای گام به گام

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

عرفان طب فروشگاه اینترنتی شاخص همیشه آنلاین ناناز گردشگری آموزش برنامه نویسی بازیا ساختمان ساز طراحی اپلیکیشن فروشگاه اهنگ,فیلم,سریال,خبر