در این مقاله هفت خبر جدید در حوزه تبلیغات آنلاین را با هم مرور می‌کنیم. خبرهایی نظیر تغییرات گوگل در قوانین لینک نوفالو، تست پرداخت وجه در اپلیکیشن فیس‌بوک، ممنوع اعلام کردن تبلیغات درمان‌های تجربی پزشکی توسط گوگل، ادغام گوگل اکسپرس با گوگل شاپینگ و… که دانستن آنها برای هر کسی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد ضروری است.

تغییرات گوگل در قوانین لینک نوفالو

1. تغییرات گوگل در قوانین لینک نوفالو

گوگل به منظور تشخیص بهتر لینک‌ها و شناخت لینک‌های غیرطبیعی، مشخصه‌های جدیدی برای لینک‌های نوفالو تعریف کرده است. لینک نوفالو به موتورهای جست‌وجو اعلام می‌کند که لینک مورد نظر را دنبال نکنند. بنابراین شما می‌توانید به سایت‌های دیگر لینک دهید در حالی که به اعتبار سایتتان خدشه‌ای وارد نشود. اما حالا گوگل با دو مشخصه (Attribute) جدید برای تگ‌های لینک، sponsored و ugc انواع لینک‌های نوفالو را گسترش داده است.

  • Sponsored: نشان دهنده این است که لینک داخل صفحه به عنوان بخشی از یک تبلیغ، معرفی اسپانسر یا دیگر قراردادهای مشابه ایجاد شده است.
  • Ugc: مخفف (User-generated content) نشان دهنده این است که لینک از سوی کاربران در محتوای تولیدشده توسط آنها ایجاد شده است. برای مثال می‌توان به لینک‌های داخل بخش نظرات وبلاگ و انجمن‌ها اشاره کرد.

در سال 2005 برای مقابله با کامنت اسپم لینک نوفالو راه‌اندازی شد و مدت‌هاست توسط صاحبان وب سایت‌ها و سئو به کار رفته است تا نشان دهد لینک‌های خاص به معنای تایید محتوای ناشر نیستند. بر این اساس گوگل هنگام رتبه‌بندی نتایج جست‌وجوی ارگانیک لینک‌های نوفالو را نادیده می‌گیرد.

 

تغییرات گوگل در قوانین لینک نوفالو

برای یافتن لینک‌های نوفالو در صفحه می‌توانید از عملکرد Inspect در کروم استفاده کنید.

Danny Sullivan  و Gary Illyes مدیران ارشد گوگل توضیح می‌دهند که توانایی گوگل در ارزیابی خصوصیات لینک‌ها به عنوان مثال anchor text یا همان کلمات موجود در یک لینک باعث می‌شود موتورهای جست‌وجو موضوع فعالیت سایت مورد نظر را بهتر بشناسند. به عبارت دیگر با وجود ویژگی نوفالو گوگل نمی‌تواند اطلاعات زیادی جمع‌آوری کند. با استفاده از این دو ویژگی جدید شما می‌توانید لینک را نوفالو کنید در حالی که به گوگل اجازه می‌دهید تا اطلاعات مورد نظر خود را جمع‌آوری کند.

با استفاده از این دو ویژگی در لینک نوفالو سیگنالی به موتورهای جست‌وجو ارسال می‌شود تا این لینک را در فرآیند امتیازدهی در نظر نگیرد. البته لینک‌هایی که این دو مشخصه را دارند کاملا نادیده گرفته نمی‌شوند زیرا گوگل معتقد است لینک‌ها دارای اطلاعات ارزشمندی هستند و به موتور جست‌وجو کمک می‌کنند دقت خود را افزایش بدهد. برای مثال anchor text یا همان کلمه‌ای که به صفحه دیگر لینک شده است کمک می‌کند محتوای صفحه مقصد بهتر درک شود. بنابراین صاحب یک سایت با لحاظ کردن این مشخصه‌ها در لینک نوفالو می‌تواند تمایل یا عدم تمایل خود را برای در نظر گرفتن یک لینک در سیستم امتیازدهی این موتور جست‌وجو مشخص کند. 

بر اساس آنچه گوگل گفته است نیازی به تغییر لینک‌های نوفالو نیست و آنها می‌توانند همچنان برای نشان دادن لینک‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرند. اما طبق نظر گوگل بهتر است مشخصه sponsored به جای نوفالو استفاده شود.

2. فیس‌بوک پرداخت در اپ را آزمایش می‌کند

فیس‌بوک در حال آزمایش یک ویژگی جدید پرداخت وجه برای تبلیغات پویاست و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند محصولی را که از طریق یک آگهی پویا پیدا کرده‌اند بدون اینکه از برنامه فیس‌بوک خارج شوند، در همان صفحه خریداری کنند. بر اساس گفته فیس‌بوک در این آزمایش تعداد کمی از تبلیغ‌کنندگان حضور دارند اما فیس‌بوک فاش نکرده است چه کسی به پرداخت در اپ دسترسی دارد یا دلیل انتخاب آنها برای این آزمایش چیست.

تغییرات گوگل در قوانین لینک نوفالو

پرداخت در اپ فیس‌بوک

تبلیغات پویا به این منظور ساخته شده‌اند تا تلاش‌های فیس‌بوک برای ریمارکتینگ را شخصی‌تر و موثرتر جلوه دهند. هنگامی که آگهی پویای شما به یک کاربر نمایش داده می‌شود، فیس‌بوک به طور خودکار محصولات یا پیشنهادات تبلیغ‌شده را مطابق با رفتار قبلی کاربر در وب سایت یا اپ شما بهینه می‌کند. اگر کاربر علاقه خاصی به تعداد انگشت‌شماری از محصولات ویژه نشان داده است، فیس‌بوک تبلیغات شما را به صورت پویا به‌روز می‌کند تا آن محصولات را برجسته کند.

حالا که کاربران فرصت دارند بدون ترک برنامه فیس‌بوک اقدام به خرید کنند باید اثربخشی تبلیغات پویا بهبود یابد. کارشناسان حدس می‌زنند فیس‌بوک در سال آینده امکان پرداخت درون اپ را در اختیار همه تبلیغ‌کنندگان قرار دهد.

هم‌زمان فیس‌بوک در حال گسترش تست پرداخت در اپ در اینستاگرام است. این ویژگی در حال حاضر در اختیار گروه کوچکی از برندهای مطرح است. از ابتدای راه‌اندازی این ویژگی، پرداخت در اینستاگرام در اوایل سال جاری فقط برای پست‌های ارگانیک در دسترس بوده است. اکنون فیس‌بوک به برندها اجازه می‌دهد تا آن پست‌های ارگانیک را به تبلیغات تبدیل کنند.


آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی | نوین مارکتینگ لینک ,گوگل ,نوفالو ,فیس‌بوک ,لینک‌های ,پرداخت ,لینک نوفالو ,لینک‌های نوفالو ,پرداخت در ,در اپ ,فیس‌بوک درمنبع

مهمترین نکات برای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل

نمایش تبلیغات در جیمیل و نکات مهمی درباره آن

آنالیز استوری های اینستاگرام: راهنمای کامل

کوتاه‌ترین زمان برای جمع بندی نتایج گوگل ادز

با بدترین تنظیمات تبلیغات در گوگل آشنا شوید

نگاهی به بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین جهان

راهنمای دریافت مدرک گوگل ادز: راهنمای گام به گام

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

نمایندگی لاستیک فالکن گلچینی از بهترین ها شقایق شادمانی تو بهترین خرید رو از ما داشته باش جنس خوب اینجاست دانلود فایل بهترین سایت hugoemps5 Site گروه تلگرام آرش کمال نوین